Gäller från och med den 15 augusti 2020
Som konsument som handlar hos Viking Yachting AB omfattas du av Konsumentköplagen, Konsumenttjänstlagen och lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vid lagd order i webbshoppen ingår du ett bindade köpeavtal och accepterar Viking Yachting AB villkor.
Försäljning görs inte till omyndig eller beställare under 18 år.
Tryckfel
Vi reserverar oss mot eventuella fel på hemsidan, så som felaktigt lagersaldo, felaktiga produktbilder, felaktiga priser och felaktiga produktbeskrivningar.
Vi reserverar oss även för tryckfel, ändringar av tekniska specifikationer, slutförsäljning och pris- och avgiftshöjningar.
Vi förbehåller oss även rätten att korrigera/häva ordern i efterhand. Har du några frågor om din beställning i webbshoppen så kontakta oss.
Priser
Priserna anges i svenska kronor (SEK) och visas både inklusive och exklusive moms.
Vid leverans till Norge eller Åland anges priserna exklusive moms i varukorgen.
Kampanjpriser gäller så länge det står på hemsidan, med reservation för eventuell slutförsäljning. Kampanjpriser kan ej kombineras med andra erbjudanden.
Fraktkostnader tillkommer, syns först när du lagt varor i varukorgen.
Betalning
Vi använder oss av Payson för trygga och säkra betalningar. Du kan själv välja att betala med med kort ( Visa, Mastercard), direktöverföring från internetbank, faktura eller delbetalning. Vi tar inga extra kostnader för olika betalsätt, dock kan extra kostnader tillkomma om man t.ex. önskar avbetalning. Detta redovisas tydligt i kassan när man betalar.
Fraktkostnad tillkommer. Om du väljer att hämta i butik tillkommer givetvis inga fraktavgifter.
Vid köp utomlands accepteras endast kortbetalning.
Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning genereras en orderbekräftelse på ditt köp automatiskt. Vid eventuella frågor eller fel på din beställning kontakta omgående.
Leverans
Hämta i butik. Vi kommer meddela dig när din beställning finns klar för uthämtning. För aktuella öppettider kolla hemsidan.
Vi skickar normalt gods inrikes med Postnord om godset understiger 3 kg. För gods överstigande 3 kg eller utanför Sverige skickar vi normalt med DHL. Leveranstid för lagervaror är ca 2 – 4 dagar beroende på leveransort. Vi försöker i de flesta fall att samleverera hela beställningen. Skulle en produkt vara slut och restnoteras kommer vi informera dig via e-post om detta och eventuell ny leveranstid. Önskas delleverans meddela gärna oss detta vid beställning.
Fraktkostnad debiteras med volymvikt enligt villkor hos Postnord och DHL.
Inrikes
Till privatpersoner Postnord MyPack Collect eller DHL Servicepoint- Din beställning skickas till närmsta utlämningsställe baserat på ditt postnr. Önskas ett specifikt ombud meddela gärna oss detta i beställningen. Här kan du hitta ditt närmsta ombud. Endast 1 kolli / sändning. Maxvikt 20 kg.
Till Företag DHL Paket. Skickas direkt till ditt företag. Ange gärna aktuella öppettider, lunchstängt eller annan info som kan vara bra att veta för chaffören före leverans. Ev extrakostnader som tillkommer p.g.a. leveranshinder debiteras i efterhand. Maxvikt per kolli 35 kg/ sändning 150 kg.
Vi förbehåller oss rätten att ändra fraktsätt om leveransen kräver detta baserat på volym, längd och vikt. Vid ändrad fraktkostnad kommer du meddelas via e-post eller telefon för godkännande.
Är din beställning skrymmande och behöver skickas på pall, kommer DHL kontakta dig för utleverans.
Önskas annat fraktbolag där DHL inte kan leverera, kontakta oss innan ditt köp.
Utrikes
Leveranstid ca 5-14 dagar beronde på leveransland. Fraktkostnaden kan komma att reduceras till verklig kostnad. Vissa postnr som ligger utanför normala leveransorter debiteras med en extra kostnad-Remote Area delivery.
Din beställning skickas till närmsta utlämningställe baserat på ditt postnr. Där det inte finns ombud kommer DHL kontakta dig med vidare leveransinformation för utleverans.
Vid leverans till Norge eller Åland skickas detta med förtullningsdokument som krävs för detta land. Du som kund svarar för eventuella extra avgifter som tillkommer i mottagarlandet.
Önskar du leverans till annat land än de vi angivit på hemsidan kontakta oss gärna så skall vi räkna fram aktuell fraktkostnad.
Felleverans
Skulle vi leverera fel vara eller fel antal ber vi dig meddela oss så snart som möjligt så att vi kan rätta till felet. Vi står då för returfrakt. Skicka tillbaka varorna i sin orginalförpackning väl emballerade.
Transportskada
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen blivit transporskadad måste du omedelbart anmäla skadan till utlämningstället eller chaffören för att kunna bli ersatt. Vid kontakt med oss, bifoga skadekvittens och foton. Släng aldrig skadat emballage. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, kontakta oss.
Om du lägger till en varuförsäkring ansvarar DHL för varuvärden upp till 100 000 SEK / sändning. Varuförsäkring inom Sverige kostar 250 kr och 650 kr till Danmark, Finland och Norge. Vid en eventuell retur till oss är du som kund alltid ansvarig för godset.
Ej uthämtad beställning
Vid ej uthämtad beställning returneras ditt paket till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera den extra kostnaden som blir vid en sådan retur.
Reklamtion
Vid reklamation av en vara. Kontakta oss för vidare instruktioner gällande just din vara. Dokumentera vad felet är, foton och kvitto bifogas.
Retur/Ångerrätt
Det är returrätt/ öppet köp i 14 dagar på varor som är oanvända, inte öppnade eller förstörda från det att du hämtat ut din leverans. Returrätten gäller ej kapade varor t.e.x. kabel, vajer och tågvirke, specialbeställda varor eller arbeten som gjorts i riggverkstan. Vid retur återbetalas varans värde exkl fraktkostnader på samma sätt som gjordes vid köp om inget annat avtalas. Kunden står för returfrakten. Kontakta oss innan retur för mottagande av returfraktsedel.
Du kan även komma in i butiken för retur eller byte till annan vara.
Varor som inte skickas
På grund av transportbolagets bestämmelser har vi ingen möjlighet att skicka pyrotekniska, brandfarliga, frätande, eller andra kemiska produkter som är under den katogorin. Välj ”avhämtas i butik” så lägger vi undan och reserverar dessa varor till dig.
Vi förbehåller oss rätten att stoppa en order då vi inte anser att en vara kan skickas enligt önskemål. Vi kommer att kontakta er för att komma fram till en annan lösning.
Saknar du en eller flera varor på vår hemsida?
Vi tillhandahåller betydligt mer artiklar som visas i webbshoppen och vi har också möjlighet att göra specialbeställningar till våra kunder. Kontakta oss gärna om det är något specifikt du söker. Observera att returrätt ej gäller på specialbeställda varor.
Garanti
Garantitiden skiljer sig åt mellan olika produkter, vilket specificeras i produktinformationen för respektive produkt. Garantiärenden hanteras olika beroende på varans art. I vissa fall hanteras garantiärenden av tillverkaren eller av denne auktoriserad verkstad. I andra fall hanteras garantiärenden av Viking Yachting direkt. Kontakta oss gärna för information om garantirutinerna kring den produkt du är intresserad av innan köp om du är osäker.
Viking Yachting lämnar inga ytterligare garantier utöver respektive tillverkares specificerade garantivillkor.
Teknisk support
För teknisk support och användarstöd, har Viking Yachting rätt att hänvisa dig till respektive produkttillverkare samt, i förekommande fall, till tredjepartföretags betalsupport. Observera att support och felanmälan kan vara på engelska för vissa tillverkare och i vissa fall ges support endast via e-post och hemsidor.
Personuppgifter
Information om hur vi behandlar dina personuppgifter framgår av Viking Yachtings integritetspolicy.
Tvist
En eventuell tvist, som inte kan lösas mellan parterna, kan hänvisas till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Viking Yachting har som policy att följa ARN:s rekommendationer.
Övrigt
Viking Yachting kan inte hållas ansvarigt för olägenheter som uppstår på grund av omständigheter utanför Viking Yachtings kontroll, såsom krig, krigsliknande händelser, uppror och oroligheter, extrema väderförhållanden, avbrott i allmänna förbindelser, allmän varubrist, export- och importrestriktioner, laglig reglering eller annat påbud av myndighet i Sverige eller utlandet, strejk, lockout, blockad eller annat arbetshinder, eldsvåda, explosion eller annan olyckshändelse.
Kontakt
e-post: order@vikingyachting.se
telefon: 031-696160
Returer skickas till följande adress:
Viking Yachting AB
Klangfärgsgatan 8, Hus 1
426 52 Västra Frölunda