Beskrivning
Raymarines autopiloter i Evolution serien levereras med en solid-state EV-1 sensor. Sensorn känner av båtens rörelser med hjälp av sin 9-axlade sensor och anpassar sig därefter. EV-1 sensorn kan monteras både under däck och ovan däck, då den är vattentät enligt IPX6. Sensorn EV-1 kräver ingen kalibrering!
Kursdatorn ACU-100 är systemets hjärta, och EV-1 är dess hjärna. Levererar pålitlig kraft och stabilititet. Kontrollinstrumentet p70s gör det lätt att styra autopiloten med det nya Lighthouse gränssnittet. Nyare plottrar kan även styra autopiloten direkt, utan kontrollinstrumentet p70s.
Innehåller
Rorderlägesgivare
Linjär drivenhet typ 1
Kontrollenhet p70s
Kompass EV-1 sensor
Kursdator ACU-200
1 x SeaTalkng spänningskabel 0,4 meter
1 x SeaTalkng stamledningskabel 5 meter
1 x SeaTalkng grenledningskabel 0,4 meter
1 x SeaTalkng 5-vägs kopplingsbox
2 x SeaTalkng T-stycken
2 x SeaTalk terminal
p70s
3,5″ LCD skärm, 320x340pixlar
Spänning 12 V
700 CD/m²
EV-1 sensor
Spänning 12 V
Treaxlad digital accelerometer
Treaxlad gyro digital vinkel rate sensor
Treaxlad kompass
ACU-200
Bredd 180 mm
Höjd 140 mm
Djup 52 mm
Vikt 0,6 kilo
Spänning 12 V
Max ström ut 15 A
Strömförbrukning i standby 300 mA
Typ 1 Linjärdrivenhet
Max vikt båt 11 ton
Dragkraft 295 kg
Max slaglängd 300 mm
Ändläge till ändläge 11 sekunder
Max vridmoment 735 nm
Spänning 12 V
Strömförbrukning 18-36 W