Raymarine p70s/p70Rs autopilotsinstrument

9.190,00 kr9.290,00 kr / st

Komplettera ditt Evolution-autopilotsystem med en ny pilotkontroll. De nya kontrollerna finns med två varianter av styrning. Raymarines p70s-pilotkontroll styrs med tryckknapp, främst tänkt för segelbåtar, medan Raymarines p70Rs-pilotkontroll med sin kombination av tryckknapp och vred är avsedd för motordrivna båtar.

Beställningsvara, kontakta oss för aktuell leveranstid.

Lagersaldo uppdateras en gång per dygn och är endast en uppskattning.

Artikelnr: p70s Kategori:

Beskrivning

Viktiga funktioner:

  • 3,5” superljusstark, extra stor LCD för maximal synlighet
  • Optiskt bunden skärmteknik ger klarare färger, skarpare kontrast, vid synvinkel och låg effektförbrukning i alla väder
  • Knapp- eller vredfunktion för segel- och motordrift
  • Autopilotlägen som stöds: Auto; Standby; Pattern; Track; Wind Vane; Power Steer och Jog Steer
  • Visa pilotinformationen i olika format med automatisk 3-stegsinställning för fritid, cruising och prestanda
  • Enkelt system och grupp-dimning/-illuminering
  • Lättanvänt Lighthouse-gränssnitt med skulpterad knappsats i gummi för exakt styrning oavsett betingelserna
  • SeaTalkng-nätverk för sömlös anslutning till Raymarines system och NMEA2000*-nätverk
  • Ny industridesignad glass bridge kompletterar Raymarine eS- och Gs-seriens multifunktionsdisplayer
  • Levereras med både svart- (eS-serien) och (e-serien) rödmetallramar och solskydd

Kompabilitet

De nya autopilotsinstrumenten kan användas till många äldre autopiloter för att ersätta havererade äldre instrument som t.ex. ST6002 osv.

Can the p70/p70R/p70S/p70RS Autopilot Control Heads be used with older autopilots?

Can the p70/p70R/p70S/p70RS Autopilot Control Heads be used with older autopilots?

Raymarine’s p70/p70R/p70S/p70RS Autopilot Control Heads are compatible with autopilot course computer designs introduced as far back as the Type 150/S1, Type 150G/S1G, Type 400/S2, Type 400G/S2G, S3, S3G. However, a SeaTalk to SeaTalkng Converter Kit should not be used to interface the p70/p70R/p70S/p70RS Autopilot Control Heads to these retired autopilot course computer designs featuring SeaTalk communications interfaces. Instead, the p70/p70R/p70S/p70RS Autopilot Control Heads should be interfaced to the SeaTalk bus to which the autopilot course computer has been interfaced by using an assembly constructed from a D244 SeaTalk Junction Block and an A22164 Adapter Cable. To do so, simply unplug the SeaTalk cable from the ST600x/ST700x/ST800x Autopilot Control Head’s SeaTalk port and then plug the disconnected SeaTalk cable into the aforementioned D244 SeaTalk Junction Block. Finally, plug the A22164 1m Adapter Cable or A06047 0.4m Adapter Cable to one of the p70/p70R/p70S/p70RS Autopilot’s Control Head’s SeaTalkng spur sockets.

Raymarine’s p70/p70R/p70S/p70RS Autopilot Control Heads are also compatible with retired autopilot course computer designs featuring a SeaTalkng communications interface (ex. SPX5, SPX10, SPX30, SPX-SOL, SPX-CAN). While SPX5/SPX10/SX30/SPX-SOL/SPX-CAN Autopilot Course Computers featured both SeaTalk and SeaTalkng communications interfaces, the p70/p70R/p70S/p70RS and SPX5/SPX10/SX30/SPX-SOL/SPX-CAN Autopilot Course Computer should each be interfaced as a spur to a powered and properly terminated SeaTalkng backbone. When used with the p70/p70R/p70S/p70RS Autopilot Control Heads, SPX5/SPX10/SX30/SPX-SOL/SPX-CAN Autopilot Course Computers should be updated with the latest available Raymarine product software update for these autopilot course computers.

The items specified within this response may be purchased/ordered from an authorized Raymarine Dealer.

Ytterligare information

Volymvikt N/A
Tillverkare

Spänning

Skärmstorlek

3,5"

Display

Optiskt bunden LCD-teknik, kan läsas i solljus

Upplösning

320 x 240 QVGA

Färg

16-bitars färg (64k färger)

Färgpaletter

Fyra färgpaletter – tvådagars, inverterad och röd/svart

LCD-styrka

1200 nit

Strömförbrukning

1,6 W

Anslutningar

SeaTalk- och SeaTalkng-kompatibel med NMEA2000 marina nätverk

Drifttemperatur

-25 ºC till 55 ºC

Relativ luftfuktighet

93 % max

Kapsling

IPX6

Överensstämmelse

Europe 2004/108/EC, Australia and New Zealand C-Tick compliance level 2